تفریحات کیش در تابستان

 

کیش به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری در ایران ، در تابستان‌ها نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد . اگرچه هوای کیش در تابستان گرم و شرجی است، اما تفریحات متنوعی برای گردشگران ارائه می‌شود که باعث شده عده ای این فصل را برای سفر به جزیره جذاب و دیدنی کیش انتخاب کنند . از طرفی در این سه ماهه سال آفر ها و تخفیفات ویژه و وسوسه انگیزی از طرف آژانس های مسافربری برای جزیره ارائه میشود . بنابراین میتوانید در تابستان سفری بسیار ارزان تر نسبت به بقیه ایام سال داشته باشید . همچنین شرجی و گرمای هوا باعث میشود کیش در این بازه زمانی خلوت تر بوده و آرامش بیشتری داشته باشد . از همین رو ما در این مطلب از مجله گردشگری بلیط اینجا قصد داریم  برخی از تفریحات کیش در تابستان را به شما  معرفی کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

سواحل زیبای کیش

سواحل کیش یکی از جذاب ترین جاهایی است که میتوانید در شب های تابستان به آنجا رفته و از سکوت و آرامش دریا لذت ببرید . از بهترین سواحل میتوان به ساحل مرجان اشاره کرد که به خاطر آرامش و زیبایی‌اش شناخته شده است و مکان مناسبی برای استراحت و شنا است. همچنین ساحل سیمرغ با امکانات تفریحی مانند جت اسکی و قایق‌های پارویی، گزینه‌ای عالی برای ورزش‌های آبی است. .


شنا و آبتنی در سواحل

سواحل کیش با آب‌های زلال و تمیز، مکان مناسبی برای شنا و آبتنی هستند . بنابراین اگر به‌دنبال بهترین زمان سفر به کیش برای شنا در آب‌های خلیج فارس هستید، قطعا فصل مد‌نظر شما تابستان گرم و شرجی جزیره کیش است . شاید شرجی و رطوبت هوا اولش اذیتتان کند اما کلی اتفاق خوب و هیجان‌انگیز در فصل تابستان و در سواحل کیش انتظارتان را می‌کشد .

تفریحات آبی

تقریبا در تمام فصل های سال در جزیره کیش امکان انجام تفریحات ساحلی مختلف وجود دارد و آن هم به‌خاطر آب‌و‌هوای گرم و شرجی آن است . اما نکته مهم این است که وقتی هوا آفتابی و دریا صاف و غیر‌طوفانی باشد همه این تفریحات برگزار می‌شوند ، به‌همین خاطر معمولا گفته می‌شود بهترین زمان سفر به کیش برای غواصی و تفریحات آبی، فصل بهار و تابستان است.  در سواحل جزیره امکاناتی مانند جت اسکی، پاراگلایدینگ، قایق‌سواری ، غواصی و… برای گردشگران فراهم است .

 

تفریحات جزیره‌ی زیبای کیش

 

 غواصی

تجربه رفتن به اعماق آب: کیش یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی در ایران است . شما می‌توانید با استفاده از تجهیزات غواصی به دنیای زیر آب رفته و از زیبایی‌های مرجان‌ها و موجودات دریایی لذت ببرید . بسیاری از مراکز غواصی در سواحل وجود دارند که دوره‌های آموزشی برای مبتدیان ارائه می‌دهند . این دوره‌ها شامل آموزش‌های تئوری و عملی هستند و شما را برای تجربه ی این تفریح لذت بخش آماده میکنند .

 

غواصی در کیش با قیمت های استثنایی

جت اسکی

جت اسکی یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های آبی در کیش است . گردشگران می‌توانند با اجاره جت اسکی، بر روی آب‌های زلال خلیج فارس با سرعت بالا حرکت کرده و از سرعت و هیجان این ورزش و تفریح لذت ببرند .

 

 

رزرو بلیط پدل بورد در کیش

پاراگلایدینگ

این ورزش به شما امکان می‌دهد تا از ارتفاع به تماشای مناظر زیبای کیش بپردازید و بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس پرواز کنید . پرواز با پاراگلایدینگ تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود که معمولاً یک راهنمای حرفه‌ای شما را در این تجربه همراهی می‌کند.

 

رزرو بلیط پاراسل در کیش

قایق‌سواری

 

شما می‌توانید با پرداخت مبلغی یکی از  قایق‌های موتوری موجود در ساحل را اجاره کرده و به گشت و گذار در آب‌های خلیج فارس بپردازید. این قایق‌ها معمولاً ظرفیت‌های مختلفی دارند و شما را با فصله به میان دریا میبرند .

اگر به سرعت علاقه چندانی ندارید میتوانید برای تجربه‌ای آرام‌تر، قایق‌های پدالی را انتخاب کنید و در سواحل قایق‌سواری کنید.

 

کایت‌سرفینگ

ترکیب کایت و موج‌سواری : کایت‌سرفینگ ترکیبی از کایت و موج‌سواری است که در آن با استفاده از کایت، بر روی آب حرکت می‌کنید. اگر مبتدی هستید و تا به حال تجربه این تفریح را نداشته اید می‌توانید دوره‌های آموزشی را در این زمینه بگذرانید .

 

رزرو بلیط کایک در کیش

فلای بورد

یکی دیگر از هیجان انگیر ترین تفریحات آبی جزیره کیش فلای بورد است که یک نوع ورزش آبی جدید محسوب میشود . در این ورزش  فشار آب، شما را به ارتفاعات بالا می‌برد و یک تجربه ی خارق العاده برایتان ایجاد میشود . فلای بورد معمولاً نیاز به آموزش اولیه دارد که توسط مربیان حرفه‌ای ارائه می‌شود .

 

رزرو بلیط فلای بورد در کیش

 

نکات ایمنی برای ورزش‌های آبی

استفاده از تجهیزات ایمنی: همیشه از جلیقه نجات و تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کنید.

آب و هوا: قبل از شروع هر فعالیت، وضعیت آب و هوا را بررسی کنید.

مربیان مجرب: فعالیت‌های خود را تحت نظر مربیان مجرب انجام دهید تا ایمنی شما تضمین شود.

 

 

 

بازارها و مراکز خرید

 

شما میتوانید در فصل تابستان که هوای کیش گرم و شرجی است به جزیره رفته و روز هار را در بازاری متعدد و متنوع سپری کنید . چراکه همه مراکز خرید مجهز به بهترین سیستم های سرمایشی هستند و شما از گرمای روز جزیره درامانید . بازارهای مختلفی مانند مریم، بازار ونوس و بازار پردیس ۱ و ۲ و… مکان‌های مناسبی برای خرید و گشت و گذار هستند که در آنها هرچیزی که نیاز داشته باشید با تنوع زیاد و قیمت های مختلف پیدا میشود .

 

تفریحات شبانه

 

رستوران‌ها و کافه‌ها: رستوران‌های متنوع با غذاهای دریایی و محلی، گزینه‌های خوبی برای صرف شام در کنار دریا هستند . شما میتوانید شب ها به این رستوران ها و کافه ها رفته و ساعاتی به یاد ماندنی را تجربه کنید . از جمله رستوران‌های دریای میتوان به  “رستوران نخل” و “رستوران شاندیز” با داشتن غذاهای دریایی تازه و خوشمزه‌ اشاره کرد .

پارک‌های ساحلی: پارک‌های ساحلی مانند پارک دلفین‌ها و پارک ساحلی سیمرغ، مکان‌های خوبی برای گشت و گذار در شب هستند. رفتن به این ساحل ها یکی از لذت بخش ترین تفریحات کبش محسوب میشود .

 

ساحل زیبای کیش

 

تفریحات ورزشی

 

گلف: زمین گلف بین‌المللی کیش یکی از بهترین مکان‌ها برای علاقه‌مندان به این ورزش است .

دوچرخه‌سواری: مسیرهای دوچرخه‌سواری در کیش امکان ورزش و لذت بردن از مناظر طبیعی را فراهم می‌کند. شما میتوانید در شب ها که هوای جزیره خنک تر است از این ورزش هیجان انگیز لذت ببرید .

 

فعالیت‌های فرهنگی

 

نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها: در طول تابستان، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلفی در کیش برگزار می‌شود که می‌تواند برای گردشگران جالب باشد.

کنسرت‌ها و برنامه‌های زنده : در همه ی ایام سال کنسرت های مختلفی در جزیره برگزار میشود که میتوانید بلیط یکی از آنها را تهیه کرده و ساعاتی شاد را سپری کنید . همچنین میتوانید به جنگ ها و شو های شبانه رفته و یک شب به یاد ماندنی و با نشاط را برای خود و خانواده تان ثبت کنید

 

 

سینما: سینماهای کیش معمولاً فیلم‌های جدید را نمایش می‌دهند و می‌توانید یک شب را به تماشای فیلم اختصاص دهید.

 

چند نکته مهم :

  • توجه داشته باشید که در تابستان دمای هوا ممکن است به شدت بالا برود، بنابراین بهتر است ساعات اولیه صبح یا غروب را برای فعالیت‌های بیرونی انتخاب کنید .
  • در طول روز حتی اگر دقایق کمی در فضای بیرون هستید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و
  • سعی کنبد لباس های خنک ، ساحلی و راحت بپوشبد تا گرمای هوا را تشدید نکند .

 

با مجله گردشگری بلیط اینجا همراه باشید .

خرید آنلاین بلیط از سایت

 

 

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها